Gamer Maker

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek

Gamer Maker

Mesaj  SONER Bir C.tesi Kas. 13, 2010 11:57 pm

Arkadaşlar sitemiz yeni kurulmuştur. Burada game maker hakkında herşeyi öğrenebileceksiniz.
GAME MAKER

Temel olarak bir oyun tasarım/üretim programı olan Game Maker ile tek kişi/multiplayer, 2D/3D oyunlar tasarlayabilirsiniz.

Programın en büyük özelliği hem gelişmiş hem de acemi düzeydeki kullanıcılara hitap edebilmesi. Oyun tasarlarken ister kendi scripttinden (Game Maker Language="Java, Delphi karışımı bir dil") isterseniz sürükle bırak yöntemiyle geliştirilmiş aksiyon menüsünden ve hatta isterseniz ikisini birden kullanarak yapabilirsiniz. Program sade ve anlaşılabilir arabirimi, kullanım dersleri(İngilizce) ve örnek oyunlar sayesinde çok kolay olarak hayalinizdeki oyunları gerçekleştirebilirsiniz.
Game Maker, Prof. Mark Overmars tarafından Delphi programlama dili ile geliştirilmiş bir oyun yapımı programıdır.

Game Maker'ın ücretli sürümü ve ücretsiz sürümü vardır. Ücretsiz sürümü dll kullanımı, multiplayer oyun desteği ve gelişmiş GML (Game Maker Language) komutları gibi bazı özellikleri desteklemez. Ücretli sürümünde ise bu sınırlamalar bulunmamaktadır. Game Maker'ın ücretsiz veya ücretli sürümü kullanılarak oluşturulan oyunlar herhangi bir lisans ile dağıtılabilir ya da satılabilir. (tabi full sürmünün linklerini vereceğim merak etmeyin!('Twisted Evil')) Game Maker, .exe uzantılı dosyalar üretir.Programın kaynak kodunun dosya formatı sürüm 4 ve 5 için gmd, sürüm 6 için gm6, sürüm 7 ve 8 için gmk'dır.

Temel Özellikler

Game Maker Direct3D kullanır ve sınırlı da olsa 3 boyutlu grafik ve modellere destek verir.

Programdaki partikül sistemi ile yağmur, kar, bulutlar, ateş, yıldırım, duman, patlama ve daha birçok efekt oluşturulabilir. Programın içinde bulunan aksiyon kütüphanesinde birçok hazır efekt vardır. Aksiyon kütüphanesi haricinde istenirse GML ile tamamen kullanıcıya özgü bir efekt geliştirilebilir.Game Maker, içinde resim düzenleyicisi ile birlikte gelir. Resim düzenleyicisi profesyonel özelliklerden yoksun olsa da temel işlemler için oldukça yeterlidir. Game Maker ile grafiklerin yanı sıra seslere de efekt verebilmek mümkündür.
YAPI
Game Maker, betik dili ile oldukça esnek bir geliştirme ortamı sağlamasının yanı sıra, sürükle-bırak yöntemleri ile programlamaya yabancı olanların da kolayca oyunlar geliştirebilmesi için yaratılmış bir programdır.

Game Maker, daha çok 2 boyutlu oyunlar üzerine yoğunlaşmıştır. Ancak diğer benzer programların aksine oldukça esnektir ve çeşitli tiplerde oyunlar geliştirmeye uygundur. Bu oyunlara örnek olarak platform oyunları, simülasyonlar, FPS, TPS ve multiplayer oyunlar da verilebilir. Programın kullanımı diğer oyun yapma programlarına göre çok daha kolaydır. Program içerisinde örnek oyunlar da mevcuttur.

Bir Game Maker projesi çeşitli bölümlerden oluşur:

* Odalar: Bir oyunu çalıştırabilmek için en azından bir oda oluşturmak gerekir. Oyun ile ilgili her şey odalarda geçer ve her şey odalar sayesinde ekrana yansıtılır. Bir oyunun her bölümü farklı bir odada geçebilir. Aynı zamanda her arabirim ekranı için de ayrı bir oda kullanılabilir (giriş, ayarlar, bölüm seçimi ekranları, vb.). Oda sayısı tercihi kullanıcıya bırakılmıştır .
* Nesneler: Nesneler oyunun iş yapan parçalarıdır. Nesneler oyundaki her türlü varlığı (karakterleri, düşmanları, kurşunları, duvarları vb.) canlandırır. Aynı zamanda görünmez nesneler de olabilir. Görünmez nesnelerin amacı belirli kodları çalıştırmaktır. Örnek olarak, oyunda her 20 saniyede bir düşman çıkmasını sağlayan kod görünmez bir nesne ile çalıştırılabilir. Nesneler "olaylara" tepki verirler. Bir nesnenin oluşturulmasını, yok olmasını, üzerine tıklanmasını, odanın dışına çıkmasını, başka bir nesne ile çarpışmasını, klavyeden bir tuşa basılmasını ve benzeri birçok olay nesnelere örnek olarak verilebilinir. Olaylar aksiyonları çağırır. Aksiyonlar bir olay gerçekleştiğinde ne olacağını belirlerler. Aksiyon listesine aksiyon kütüphanesinden hazır aksiyonlar konulabileceği gibi GML kodları yardımı ile oluşturulan aksiyonlar da çalıştırılabilir.
* Sprite'lar: Her türlü grafik ve animasyonları oluştururlar. Nesnelere oyun tasarımı sırasında atanabilir ya da dinamik olarak çizdirilebilirler.
* Betikler: Betikler kodları oluştururlar. Nesnelerin içinden çağrılırlar.
* Yazı tipleri: Oyunda kullanılacak yazılar farklı yazı tiplerinde olabilir. Ayrıca, eklenen yazı tipleri kullanıcının bilgisayarında olmasa da çalışır.
* Sesler: Oyuna eklenen her türlü sesler.
* Arkaplanlar: Oyunda kullanılacak arkaplan resimleridir. Bir grafik herhangi bir aksiyon içermiyorsa arkaplan olarak eklenmelidir.
* Yollar: Belirli bir yolu izlemesi istenen nesneler için yollar tanımlanabilinir. Örnek olarak, oyunda sürekli belirli bir alanda dolaşan bir karakter için bir yol belirlenebilir.
* Zaman Çizelgeleri: Nesnelere belirli zamanlanmış görevler yaptırmak için kullanılırlar.
avatar
SONER
Yeni Üye

Mesaj Sayısı : 14
Kayıt tarihi : 13/11/10

http://gamemakers.yetkinforum.com/

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Gamer Maker

Mesaj  AmiraL Bir Paz Kas. 14, 2010 12:02 am

EmeGine SagLk Cool
avatar
AmiraL
Admin
Admin

Mesaj Sayısı : 22
Kayıt tarihi : 13/11/10
Yaş : 22
Nerden : İSTANBUL

http://gamemakers.yetkinforum.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Gamer Maker

Mesaj  SONER Bir Paz Kas. 14, 2010 12:15 am

Yararlı olduysa ne mutlu bana Laughing
buda game maker 8.0 full download linki
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
avatar
SONER
Yeni Üye

Mesaj Sayısı : 14
Kayıt tarihi : 13/11/10

http://gamemakers.yetkinforum.com/

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Gamer Maker

Mesaj  Sponsored content


Sponsored content


Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön


 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz